Půl roční maraton po úřadech

Nechci vás strašit, ale je lepší počítat s tou horší variantou a být připravený na realitu ve světě hypoték, rozhodně mít nějaké peníze v desítkách tisíc v záloze na různé poplatky a obrnit se velkou trpělivostí. Poté co si banku vyberete, bude následovat první návštěv, na které se dozvíte, jaké doklady si musíte připravit a věřte, že jich bude opravdu mnoho! U některých to budou originály, u jiných notářsky ověřené kopie, proto si raději vše důkladně zapisujte a pozorně poslouchejte. Ušetříte si tím váš budoucí čas.
bílomodrý rodinný dům
 
     První co bude banku zajímat je váš příjem, zda je dostatečný. Případně příjem dalších členů rodiny, zpravidla hlavně partnera. V souvislosti s tím, budete muset také hovořit o svých závazcích, protože ty se musí odečítat. Po odečtení všech nutných výdajů, vám totiž musí zbýt minimálně 1,2 násobek životního minima. Ovšem tohle není dogma, každá banka má trochu jiný požadavek.
    Připravte se na to, že budete muset doložit příjem ze zaměstnání a to většinou za poslední půlrok, ale může se vám klidně stát, že vámi vybraná banka bude požadovat potvrzení klidně i za předešlé roky dva. Pokud si bere hypotéku podnikatel, bude zapotřebí dvou minulých daňových přiznání. Základem je předložení příjmů a výdajů.

Příjmy

Zaměstnanec:
a)                  průměrný příjem
b)                 průkaz totožnosti
c)                  mzdový list nebo výplatní pásky na období, které banka požaduje
d)                 ostatní příjmy
 
Podnikatel:
a)                  živnostenský list
b)                 průkaz totožnosti
c)                  doložení, že splácí zdravotní pojišťovně a správě sociálního zabezpečení
d)                 přiznání za poslední dva roky
e)                  další příjmy, například z cenných papírů
f)                  pokud má příjmy z pronájmů, tak nájemní smlouvu a vlastnický list

Výdaje

g)                 smlouva o případném dalším úvěru nebo půjčce
h)                 doklad o stavebním nebo penzijním pojištění
i)                   doklad o všech pojistných smlouvách
j)                   doklad o dalších případných platbách, například o placení výživného apod.
 
Následují pak další doklady související s nemovitost, které je potřeba odložit. Než se ale vydáte do banky, výše uvedené už můžete mít připravené a pak se řídit pokyny každé konkrétní banky. Přeji vám nejen starosti, ale také radost z vlastního bydlení.

Summary
Půl roční maraton po úřadech
Share
Bookmark the permalink.